trendi /

Na temeljih stoletne tradicije

V Gabrskem, kamor se po kratki vijugasti cesti vzpnemo iz Trbovelj, stoji ena od najstarejših avtomobilskih postojank na Slovenskem. Katero letnico v zgodovini postavimo za mejnik, ko govorimo o »pravih« avtomobilih, je sicer subjektivno. Vsekakor pa drži, da je prav tam, kjer boste danes zagledali napis Malgaj, prva kovaška delavnica zrasla že daljnega leta 1894, torej le nekaj let po izumu avtomobila na bencinski pogon.

Na temeljih stoletne tradicije

Andrej Malgaj je bil tisti, po katerem je obrt dobila ime, ki ga podjetje nosi še danes. Sin Franc se je lotil zahtevnejših izdelkov, med katerimi so bili v zgodnjem 20. stoletju tudi gasilski vozovi. Še nekaj desetletij pozneje, po drugi svetovni vojni, so pri Malgaju že popravljali tudi motorje, leta 1968 pa je sledil naslednji pomemben mejnik: podpis ene prvih pogodb v tedanji Jugoslaviji za servisiranje vozil znamke Audi. Takrat, pred petinpetdesetimi leti, je še en Franc Malgaj s tem začel pisati novo poglavje družinske zgodovine. V naslednjih letih so se prvič odprla vrata domače avtokleparske in nato še avtoličarske delavnice, v revirjih pa se je že dobro vedelo, kam se gre, ko ima človek kak opravek v zvezi z avtomobili.

Andrej Malgaj, današnji prvi mož v Skupini Malgaj (ta je z vsemi svojimi znamkami v portfelju ena največjih za prodajo in servis vozil pri nas), je bil tedaj še otrok, a je kmalu tudi sam šel po očetovih stopinjah. V Nemčiji je pridobil diplomo v Porschejevem razvojnem oddelku (»Kje bi bil danes, če bi ostal gori? Oh, gotovo kak velik direktor,« se pošali Andrej ob spominu na te čase). Nato se je ob koncu osemdesetih let pri svojih petindvajsetih letih vrnil domov. Malgajevi so takrat spoznali, da se začenjajo novi časi, odprli prvi zasebni avtomobilski salon v Sloveniji in začeli ponujati vozila različnih znamk. Leta 1993, po ustanovitvi podjetja Porsche Slovenija, so se kot pionirski partner pridružili tudi današnji slovenski avtomobilski številki ena. »Zanimivi časi so bili. Nismo si mogli predstavljati, kako bomo vsi skupaj zrasli, ampak od začetka smo delali resno, predano in profesionalno, ne da bi pri tem pozabili na dobre odnose,« povzema prvih trideset let skupne poti Andrej Malgaj. »Prav to razumevanje, to je sposobnost čutiti, kaj kdo potrebuje, nas je varno prepeljalo tudi skozi vse izzive. Saj veste, da v vsakem poslu pridejo tudi manj lepi dnevi. Takrat se vidi, kako delaš. Odkrit in pošten moraš biti do kupcev, do zaposlenih, do svojih partnerjev. Sliši se zelo preprosto in tudi zapiše se zlahka, ampak te zaveze je treba tudi vsak dan uresničevati. Pogosto se spomnimo na našo tradicijo, saj tam izvirajo naše vrednote. Vedno ponavljam, da če nisi pravi človek, tudi v poslu ne boš uspel.«

Danes v družbi Malgaj pod okriljem znamk, ki pri nas nastopajo pod skupno streho Porsche Slovenija, zastopajo vozila Volkswagen, Volkswagen Gospodarska vozila in Škoda ter ob teh dodatno servisirajo tudi avtomobile Audi. Tako kot so gradili in odpirali prodajna mesta ter širili in posodabljali obstoječa, tudi svoje tradicionalno domovanje v Gabrskem, je rasel tudi posel. Zdaj pri Malgaju pod taktirko izvršnega direktorja Tomaža Benka in vodje prodaje Aleša Kurnika z znamkami koncerna Volkswagen ustvarijo kakih 13 milijonov letnega prometa. Prodajo od 600 do 700 vozil. Tretjina je rabljenih, druga pa so nova. »Seveda pa je prodaja le del našega delovanja. Ves čas ponujamo tudi kompletne storitve za lastnike vozil. S 30 zaposlenimi pokrivamo delo v mehanični, kleparski in ličarski delavnici. Zaupanje je pri našem delu neprecenljivo. Ne gre samo za to, da stranke enkrat lepo sprejmemo. Vselej morajo biti zadovoljne, saj z njimi res tkemo dolgoletne odnose. Če hočemo, da stranke pri prodaji in servisu vozil zaupajo nam, pa moramo tisti, ki vodimo podjetje, zaupati tudi svoji ekipi. Zaposleni so dragoceni. Tudi z njimi delamo na dolg rok. Ko se ozrem po naši hiši, je tu vrsta znanih obrazov, ki so del kolektiva od samega začetka. To so ljudje, ki so s podjetjem rasli, pridobivali nova znanja, se navsezadnje prilagajali vsem tehnološkim spremembam v avtomobilski industriji, zato da lahko tudi danes svoje delo opravljajo na najvišjem kakovostnem nivoju. Pri kakovosti kompromisov pač ne more biti.«

Po desetletjih, no, več kot stoletju, ko so Malgajevo hišo vodili moški, z novo generacijo prihajajo v ospredje tudi ženske. »V družinski zgodovini se izmenjujeta imeni Andrej in Franc, zdaj pa sva z ženo Blanko končno prispevala še kakšno drugo ime. V posel sta vključeni tudi najini hčeri. Starejša, Monika, je pravnica in je zaposlena v upravi naše celotne skupine, mlajša Katarina pa je pred kratkim prevzela vodenje poslovalnice v Trbovljah,« z neprikritim ponosom pove Andrej Malgaj. »Nimam se še za najstarejšega, in čeprav bi po letih menda že kmalu lahko odšel v pokoj, se me v avtomobilski branži še ne bodo tako hitro znebili. To je delo, ki sem mu zapisan vse življenje in ga imam rad. Znam pa se tudi sprostiti in početi kaj drugega. Mala težava je le v tem, da se vsega lotim zelo predano in potem tudi tisto, kar se je najprej zdelo kot prostočasni konjiček, postane večji projekt,« se za konec nasmeje, ko pomisli na še eno družinsko strast, že več kot desetletje trajajočo obnovo nekdanje vile arhitekta Maksa Fabianija in pripadajočega vinogradniškega posestva na Krasu.