trendi /

Pet navad, ki uničijo pogovor (in kako jih preseči)

Pogovori so osnova medčloveških odnosov, tudi poslovnih. Osebne komunikacijske navade vplivajo na to, kako nas dojemajo drugi, kako se razvija pogovor z nami in kakšni ostanejo odnosi izven formalnega konteksta (mreženje, neformalni pogovori). Se prepoznate v kateri izmed spodaj navedenih navad, ki na pogovor vplivajo negativno? Spremenite jih. Tako bo vaš sogovornik občutil, da ga slišite in spoštujete, pogovor – pa naj bo to poslovni sestanek ali klepet s prijatelji – pa bo bolj odprt in učinkovitejši.

Pet navad, ki uničijo pogovor (in kako jih preseči)
  1. Monopoliziranje pogovora

    Če ves čas govorite o sebi, svojih izkušnjah in dosežkih, dajete sogovorniku občutek, da je manj pomemben od vas. Kako to spremeniti? Namenoma postavljajte odprta vprašanja in poslušajte odgovor. Potrudite se izražati zanimanje za sogovornikove besede, namesto da vsako priložnost izrabite za govorjenje.

  2. Negativnost in pritoževanje

    Pogovor, v katerem prevladujejo pritožbe, kritike in negativnost, izčrpava sogovornika. Kako to spremeniti? Postavite si mejo, na primer največ eno pritoževanje na pogovor, ki mu sledi sprememba teme ali iskanje rešitev namesto spirale negativnosti. Če se prepoznate v tem vzorcu, potem tudi zavestno začenjajte pogovore z nečim pozitivnim.

  3. Popravljanje sogovornika

    Neprestano popravljanje, kritiziranje ali izpostavljanje napak sogovornika ubije dialog. Enako velja za potrebo, da ste vedno najpametnejši. Kako to spremeniti? Preden popravite sogovornika, premislite, ali bo to res prispevalo k pogovoru ali zgolj utrdilo vaš občutek superiornosti. Če je popravljanje nujno, bodite pri tem taktni. Vsekakor pred tem najprej dobro poslušajte in skušajte sogovornika razumeti.

  4. Prekinjanje sogovornika

    Če sogovornika prekinjamo in končujemo njegove stavke, ga to frustrira in vpliva na to, da se zapre. Kako to spremeniti? Zavestno se potrudite počakati oziroma dati sogovorniku prostor, če pa ga vendarle po nesreči prekinete, se mu opravičite in ga prosite, naj nadaljuje.

  5. Pasivno poslušanje

    Ena najpogostejših napak je, da sicer molčimo, ko sogovornik govori, a ga ne poslušamo, saj razmišljamo le o svojem naslednjem odgovoru. Kako to spremeniti? Vadite aktivno poslušanje in v svojem odgovoru najprej povzemite bistvo