Prvo električno samovozeče vozilo na svetu
Volkswagnova podružnica MOIA je predstavila serijski model ID. Buzz AD, prvo popolnoma električno samovozeče vozilo na svetu, ki izpolnjuje pogoje za serijsko proizvodnjo s četrto stopnjo samostojnosti.
Volkswagnova podružnica MOIA je predstavila serijski model ID. Buzz AD, prvo popolnoma električno samovozeče vozilo na svetu, ki izpolnjuje pogoje za serijsko proizvodnjo s četrto stopnjo samostojnosti.
ID. Buzz AD je zasnovan na modelu ID. Buzz, vendar z vrsto prilagoditev za potrebe ponudnikov storitev prevoza na zahtevo (ridehailing), ki jim je tudi namenjen. Testna flota 36 vozil trenutno že deluje v Hamburgu, kjer so v njih še varnostniki/vozniki, ki lahko posredujejo v nujnih primerih, a načrtuje se, da bodo do leta 2027 ti avtomobili pridobili dovoljenja za popolnoma avtonomno delovanje, torej brez človeškega nadzora. Prva vozila ID. Buzz AD, za zdaj prav tako še z varnostnikom/voznikom, že vozijo tudi po ulicah Berlina.
Uber namerava v prihodnjem desetletju v svojo floto vključiti na tisoče samovozečih modelov ID. Buzz AD.
ID. Buzz AD je opremljen s kar 27 senzorji, med njimi je 13 kamer, 9 lidarjev in 5 radarjev, ki vozilu omogočajo popolno 360-stopinjsko zaznavo okolice.
Stopnje avtonomne vožnje
0 – brez avtomatizacije: voznik upravlja vse.
1 – pomoč vozniku: pomoč pri eni nalogi (npr. tempomat).
2 – delna avtomatizacija: vozilo samo uravnava hitrost in smer, voznik pa mora nadzorovati vožnjo.
3 – pogojna avtomatizacija: vozilo vozi samostojno v določenih razmerah, voznik mora biti pripravljen prevzeti nadzor.
4 – visoka avtomatizacija: vozilo vozi samostojno v večini razmer; človek ni potreben, a sistem ima omejitve območja uporabe.
5 – popolna avtomatizacija: vozilo vozi samo v vseh razmerah, brez voznika ali volana.