Prosimo, uporabite drug brskalnik, naprimer Google Chrome.
trendi /
UI v praksi
Umetna inteligenca je v zadnjih dveh letih postala neločljiv del poslovnih strategij. A za vsakim algoritmom stojijo ljudje, ki se odločajo, kako – in zakaj – jo bodo uporabili. Vodilne v različnih podjetjih smo vprašali, kako umetna inteligenca spreminja njihovo delo, procese in način razmišljanja.
Tina Novak Kač, partnerka, Competo
Foto: Barbara Reya
»Redno uporabljam napredno verzijo ChatGPT-ja in njegove algoritme, tako pri delu kot zasebno. Pri delu mi pomaga pripraviti zahtevnejše analize prodajne politike, pisati poročila ter iskati najboljše načine za predstavitev podatkov in ugotovitev. Poleg tega ga uporabljam za analitiko, iskanje po bazah, pregled
raziskav in dokumentov. Uporabljam pa tudi orodja (Soniox) za pretvorbo govora v besedilo, ki mi olajšajo zapisovanje misli in povzetkov sestankov. Z uporabo UI sem pri delu bistveno bolj učinkovita, a to je le del koristi. V Competu se namreč aktivno ukvarjamo s tem, kako UI spreminja načine in procese dela, tako
naše lastne kot tudi pri naših strankah. Želimo biti partnerji, ki svetujejo, kako UI čim bolje uporabiti na kadrovskem področju.«
Estera Brajak, direktorica, Medius
Foto: Barbara Reya
»Naša strast je reševanje najzahtevnejših izzivov z razvojem platform za dinamične elektronske poslovne procese, aplikacij strojnega učenja in rešitev v oblaku. Pri tem uporabljamo najsodobnejše tehnologije, kot so podatkovna jezera, odprti API-ji in kontejnerizacija, s katerimi zagotavljamo učinkovite, varne in transparentne javne storitve. Ravnokar smo prejeli nagrado za najboljši inovativni projekt Leonardo Innovation of Energy, ki s pomočjo UI pretvarja vremenski kaos v natančne energetske napovedi.
V zadnjih letih je z razvojem generičnih jezikovnih modelov UI dobila vseprisoten družbeni pomen. Pri tem je treba ločiti uporabo in koristi UI v realnem sektorju, ki temeljijo na verodostojnih podatkih ter znanstveno in strokovno potrjenih algoritmih, od uporabe modelov UI, ki temeljijo na obsežnih jezikovnih modelih – kot so orodja ChatGPT, Gemini in DeepSeek – in jih uporabljamo v vsakdanjem življenju. Pri teh orodjih se mora človek vedno vprašati o verodostojnosti, iskrenosti in natančnosti njihovih odgovorov, saj so ti modeli zasnovani na vseh mogočih dostopnih podatkih z interneta in iz digitalnih arhivov, ki niso nujno preverjeni ali resnični.«
Milan Kuster, direktor, i-Vent
»Pri svojem delu UI ne uporabljam. Ne vidim nobenih koristi, vidim pa veliko nevarnost, da tovrstni pripomočki nadomestijo občutek za posel in sposobnost zdrave presoje pri pomembnih odločitvah. Poslovanje podjetja je kompleksen proces, v katerem je neprestano treba iskati ravnotežje med logiko in občutkom. UI tega enostavno ne zmore in upam, da nisem edini, ki razmišlja tako.«
Tibor Šimonka, glavni podpredsednik, Skupina SIJ
Foto: Urban Štebljaj
»V naši poslovni skupini aktivno uporabljamo napredna digitalna orodja, zlasti na področju proizvodnje jekla, kjer tudi tehnologije UI prispevajo k optimizaciji procesov in večji učinkovitosti. Sam UI uporabljam predvsem kot podporno orodje pri pripravi vsebinskih sintez in pri različnih analizah dogajanja v jeklarski panogi. Prav tako mi pomaga, da hitreje razumem javna mnenja in stališča, saj jo uporabljam za pripravo kratkih povzetkov izbranih informacij. Kot uporabnik, ki UI še vedno spoznava in jo vključuje postopoma, vidim njen velik potencial za nadaljnjo uporabo v strateškem odločanju in komunikaciji.«
Mag. David Visenjak, podpredsednik za prodajo in marketing, Skupina Perutnina Ptuj
»Uporabljam različna orodja UI, najpogosteje ChatGPT, ki mi olajša delo, pa tudi Google Gemini in včasih Claude, predvsem za preverjanje in dodatne perspektive, da dobim celovito sliko. Trenutno s kolegi raziskujemo možnosti implementacije specifičnih, custom-made modelov, ki bi bili natrenirani na naših internih podatkih za bolj poglobljeno analizo vedenja kupcev in trga perutnine. Orodja UI uporabljam za tri ključne stvari: analizo trga ter preverjanje in optimizacijo marketinških konceptov. Na primer, ko pripravljamo lansiranje novega izdelka, UI bistveno skrajša čas pri analizi trendov, saj omogoča hitro pregledovanje ogromnih količin podatkov o preferencah potrošnikov, cenovnih strategijah konkurentov in učinkovitosti naših prejšnjih kampanj, ter pri strukturiranju kompleksnih načrtov oziroma analitičnih podlag. Kar je prej zahtevalo več ur zavzetega dela celotne ekipe, lahko sedaj – z dobro zasnovanim promptom, ki upošteva specifike živilskega sektorja – opravimo v nekaj minutah in se potem hitreje posvetimo strateškim odločitvam. Ta orodja so spremenila moj delovni dan iz reaktivnega v proaktivnega. Sedaj lahko veliko več časa namenjam strateškemu razmišljanju in vodstvenim odločitvam. Ker so rutinske naloge moje ekipe avtomatizirane, imamo več časa za ključne sestanke s partnerji, obiske trgovin ali razvijanje dolgoročnih marketinških strategij za blagovne znamke Perutnine Ptuj. Pri tem seveda ostaja ključna človeška presoja. UI je odlična partnerica, a končno odločitev o strategiji vedno sprejme ekipa, ki pozna naš DNK, našega potrošnika in realnost polic v trgovinah. Povedano drugače: UI pospeši proces, a ekspertiza ljudi zagotavlja kakovost in odgovornost končne odločitve.«