Trendi /

Kako bomo v prihodnosti polnili svoje avtomobile?

O tem smo spregovorili z Martinom Roemheldom, vodjo razvoja in upravljanja investicij v podjetju Elli, podružnici koncerna Volkswagen, ki se ukvarja z energetiko in polnilnimi rešitvami.

Kako bomo v prihodnosti polnili svoje avtomobile?

Kakšna je vaša vizija?

Doslej je bila oskrba avtomobila z energentom vedno enaka – šli ste pač na bencinski servis. Pri električnih avtomobilih pa danes kar 80 odstotkov ljudi vozilo napolni doma ali v službi. To seveda pomeni, da potrebujejo svojo polnilnico. Predstavljam pa si, da bodo leta 2025 vsi lahko vozili na električni pogon, in to celo oziroma še prav posebej brez prej omenjenih lastnih polnilnic.

Kako to?

Prvič, avtomobili bodo imeli daljši doseg in možnost hitrejšega polnjenja. Poleg tega pa bo bolje razvita tudi polnilna infrastruktura.

Kako se bodo razvijale polnilnice?

Polnilnice, kakršne poznamo danes, delujejo zelo dobro in so primerne za zelo različne uporabnike. V prihodnosti pa bosta svojo vlogo odigrala tudi robotsko in indukcijsko polnjenje. S tem bo polnjenje za uporabnika postalo bolj priročno. Pri robotskem polnjenju bo polnilnica denimo v parkirni hiši sama prišla do vas in vam je ne bo treba več iskati ter za to zapravljati čas. Pri indukcijskem polnjenju pa bo odpadla potreba po fizični povezavi. Vaš avto bo svežo energijo dobil prek polnilne plošče v tleh. A za kaj takega je treba avtomobile posodobiti. Trenutno je ogromno konceptov, ki tekmujejo med seboj, a nobenemu še ni uspelo, da bi prodrl.

Bodo posebna parkirišča z večjim številom hitrih polnilnic za električne avtomobile v prihodnje torej v vsakem večjem mestu?

Močno verjamem v ta koncept. Voznik s tem dobi na voljo infrastrukturo, do katere lahko dostopa naglo in preprosto ter na kateri bo zaradi hitrega obrata zelo verjetno imel na razpolago prost priključek, ko ga bo potreboval. To pa pomeni, da se bo skrajšalo čakanje. V mestih bodo takšna parkirišča z velikim številom hitrih polnilnic zavzela relativno majhno, tako rekoč nično površino, če se za ta namen predelajo denimo bencinski servisi. Naslednji vidik je dobava energije. Tovrstna parkirišča so povezana v srednjenapetostno električno omrežje. Tu je na voljo precej več moči kot v nizkonapetostnem omrežju, elektrika pa je cenejša, kar občutite kot potrošnik. Ta model je tako z vidika vlagateljev izjemno zanimiv.

Se bo morala izboljšati tudi kvaliteta dobave električne energije?

Električna mobilnost je smiselna le, če uporabljamo energijo iz obnovljivih virov. To je še en razlog, zakaj potrebujemo sistematično energetsko revolucijo.

Kako pa trenutno kaže z dvosmernim polnjenjem?

Volkswagen bo avtomobile z dvosmernim polnjenjem začel proizvajati leta 2022. To bo velik tehnološki korak naprej. Rad naredim primerjavo s prvimi fotoaparati na mobilnih telefonih. Na začetku niso bili nič boljši kot digitalni fotoaparati. V letih, ki so sledila, pa je na tem principu nastalo vse več poslovnih modelov, denimo Instagram. Mislim, da je z dvosmernim polnjenjem podobno: avto dobi novo funkcionalnost – zdaj lahko oddaja energijo, zagotavlja nujno elektriko, polni drug avto. Na osnovi te tehnologije napovedujem, da se bodo v naslednjih desetih letih razvili povsem novi poslovni modeli, o kakršnih trenutno ne moremo še niti razmišljati.

Torej od polnjenja pametnega telefona do zagotavljanja energije za vso hišo?

Naj povem bolj plastično: trenutno izdelujemo avtomobile z baterijo, ki lahko shrani 80 kilovatnih ur elektrike. Šestčlansko gospodinjstvo porabi od osem do deset kilovatnih ur električne energije na dan. To pomeni, da bi lahko z energijo, ki jo ima shranjeno moj avtomobil, skoraj šest dni napajal svoje gospodinjstvo, pa bi mi še ostalo dovolj elektrike za sto kilometrov vožnje.

Električni avtomobili kot ponudniki energetskih storitev – tako bi lahko elektrika za polnjenje nekoč postala celo brezplačna.

Točno tako. Toda to lahko deluje le, če se bo pojavil trg, na katerem bo mogoče avtomobil tržiti kot baterijo na kolesih. Shranjevanje energije v bateriji ima ogromen potencial za pospeševanje energetske revolucije, saj vse večji delež obnovljivih virov v dobavni verigi zahteva vedno večje kapacitete za hranjenje energije. Točno tukaj pa lahko električni avtomobili odigrajo zelo dragoceno vlogo, s katero nato ustvarijo tudi prihodek za lastnike.

Vse večji delež obnovljivih virov v dobavni verigi zahteva vedno več je kapacitete za hranjenje energije. Točno tukaj pa lahko električni avtomobili odigrajo zelo dragoceno vlogo, s katero nato ustvarijo tudi prihodek za lastnike.