trendi /

Kjer je doma mobilnost

Pri Španu združujejo tradicijo, predanost delu in vrednote s tehnologijami in vizijo prihodnosti.

Kjer je doma mobilnost

»Novi prodajno-servisni salon vozil Volkswagen?« – »Špan, tista velika servisna delavnica?« – »Aha, vulkanizer Špan z ogromno izbiro pnevmatik in platišč!« – »Sodobna samopostrežna in ročna avtopralnica?« Ko beseda nanese na Center mobilnosti na Brezovici pri Ljubljani, so vse to pravilni odgovori. Pri Španu namreč svojim strankam vse mobilnostne storitve ponujajo na enem mestu, in to tako za avtomobil kot za kolo in motor.

»Vse, kar stranka potrebuje za mobilnost, smo želeli združiti na enem mestu. Govorimo o 360-stopinjski ponudbi. Ko pogledate, kaj vse ponujamo, se zdi logično, prepleteno, pravzaprav tudi edino smiselno. Ampak pot do tega, da pod eno streho povežeš toliko različnih podob mobilnosti, nikakor ni lahka,« pove Damjan Špan, od leta 2019 direktor družbe, ki jo je pred okroglimi štiridesetimi leti na noge postavil njegov oče Ludvik.

Veliko simbolike je na tej vsestranski postojanki za voznike neposredno ob avtocesti A1. »Starša sta prišla vsak s svojega konca naše dežele, oče iz Sevnice, mama iz Dobrne. Dom sta si ustvarila čisto ob nekdanji poti z Dunaja v Trst, kot da bi jima že usoda prišepnila, da se bomo tako trdno povezali z vsem, kar je v zvezi s prometom. In potem so za nameček čisto v naši bližini pred dvajsetimi leti našli še najstarejše kadar koli odkrito leseno kolo na svetu. Povejte, ali ne kaže vse na to, da nam je mobilnost zapisana v zvezdah?« se vpraša sogovornik z nasmehom in vnemo, ki kljub pozni popoldanski uri pogovora kaže navdušenje nad delom.

»Vodenje podjetja sem prevzel leta 2019, ko mi je oče ob upokojitvi predal volan vozila, ki je simboliziral krmilo podjetja. Sprejel sem ga z veliko odgovornostjo, da bom družinsko podjetje vodil vsaj tako dobro, kot ga je moj oče.«

V domači posel sta vključeni tudi obe sestri. Starejša, Patricija, je prav tako popolnoma vpeta v družinsko podjetje, v katerem so njeno področje predvsem finance, mlajša, Anja, pa je še v študijskem obdobju, a že kaže podobno strast do vsega, kar se premika po cestah in tudi v zraku. Vsem je bila mobilnost pač dobesedno položena v zibelko.

»Delo je bilo največja vrednota. Kot otrok in najstnik sem se skrbno vključeval v delovni proces ter srkal zlate nasvete in izkušnje svojih staršev. Delo, ki ga opravljam danes, pa je veliko več kot služba – to so tudi izzivi in način življenja. Dosti je odrekanja, razmišljanja, povezovanja, imeti pa moraš tudi srečo,« pove Damjan Špan. »Ponosen sem na ekipo zaposlenih, saj po njihovem številu sodimo že med srednje velika družinska podjetja. Imamo trdno jedro. Mnogi zaposleni so del velike družine Špan že več desetletij. S kulturo podjetja in komunikacijo med zaposlenimi res lahko narediš ogromno. To je ključnega pomena.«

»V preteklosti smo bili znani predvsem po servisnih storitvah, s katerimi so bile naše stranke zadovoljne do te mere, da se je pojavilo tudi povpraševanje po prodaji novih in rabljenih vozil,« pojasni. »Pred dvanajstimi leti smo se tako odločili za prodajo avtomobilov in stvari so šle očitno v pravo smer.« Prava smer pri Španu pomeni tudi to, da so ves čas vlagali v razvoj, novosti. Zadnja večja investicija je bila postavitev novega prodajno-servisnega salona po najnovejših smernicah znamke Volkswagen. »Najbrž bi si kdo po kakšnem uspešnem zaključku leta omislil novo prestižno vozilo zase ali pa kupil barko. Pri nas pa vsako leto raje investiramo v razvoj in stremimo k zeleni preobrazbi. Ukrepe za ekološko naravnanost in elektrifikacijo smo sprejeli že pred časom. Naši poslovni objekti so pokriti s solarnimi celicami, osvetljujemo jih z LED-diodami, avtopralnica ima ekološke zbiralnike vode, ki vračajo prečiščeno vodo nazaj v sistem za pranje vozil, s svojo lastno elektriko oskrbujemo sebe in druge …«

Tudi take odločitve kažejo, da se pri Španu dela dolgoročno. Kaj je ključ do uspeha? »Saj ni tako zapleteno. Radi delamo in veliko razmišljamo o tem, kaj delamo. Učimo se iz izkušenj in pozorno opazujemo. Ne bom pozabil besed, ki mi jih je namenil oče, ko sva nekoč stala v neskončni vrsti na ljubljanski upravni enoti pred okencem številka 13 za registracijo vozil in se spraševala, ali imava potrebno dokumentacijo, da bova lahko vse uredila, ali pa naju bodo obrnili. Rekel mi je, da bomo pri nas v prihodnje delali drugače, tako da bosta registracija in zavarovanje vozila hitra in nezamudna storitev,« postreže Damjan Špan s primerom. »Predvsem pa radi prisluhnemo potrebam strank. Ne, popravil se bom: radi se pogovarjamo s strankami. Moramo vedeti, kaj si želijo, kaj potrebujejo. Vse, kar jim ponudimo, izdelek ali storitev, mora biti kakovostno. Le tako se bodo vrnile in nam ostale zveste. Hkrati pa nas veseli, da stranke vse večkrat tudi sprašujejo in prisluhnejo nam. Nočemo biti le prodajalci, smo tudi svetovalci.«

»Voditi pa moramo tudi z zgledom. Poglejte na naše parkirišče. Nobena skrivnost ni, da smo tisti, ki delamo v avtomobilizmu, navdušenci nad močnimi motorji pod pokrovom, nad glasnim zvokom. Ampak ko se je začela zgodba z električno mobilnostjo, smo bili v prvi vrsti. In ko me danes kdo vidi v električnem Volkswagnu, bo morda tudi sam razmislil, kakšen pogon bo imel njegov naslednji avto. Tega ne vidim le kot prodajno strategijo, ampak tudi kot naš prispevek k skupnosti. Delaj najbolje, kot znaš, povezuj se, razmišljaj, kaj je dobro zate in za druge. To so vrednote, ki so veljale pred štiridesetimi leti in so danes še vedno enako pomembne.«