Tehnologija /

»Vsaka baterija mora dokazati svojo varnost v pet tisoč testih«

Dr. Michala Bruno, vodjo razvoja in testiranja elektronike v Centru za razvoj baterijskih sistemov Skupine Volkswagen v Braunschweigu, smo prosili za pojasnila, kakšne preizkuse morajo opraviti baterijski sistemi.

»Vsaka baterija mora dokazati svojo varnost v pet tisoč testih«

Kako torej sploh testirate baterijske sisteme?

V Centru za razvoj baterijskih sistemov v Braunschweigu preizkušamo skoraj vse možne okoliščine, ki bi lahko vplivale na sistem baterijskega paketa med življenjsko dobo avtomobila, od nesreč do ekstremnih temperatur. Varnost voznika in potnikov je za nas najpomembnejša. Zato mora vsaka različica baterije, vključno s programsko opremo, dokazati svojo varnost v več kot pet tisoč posameznih testih.

Kaj natančno preverjate?

Preizkusi življenjskega cikla so pomembno področje: sisteme baterij izpostavljamo obremenitvam pri mehanskih udarcih, kot so tisti, ki jih povzroči vožnja čez robnike, železniške prehode ali kamenje. V dvotedenskem vibracijskem testu simuliramo celoten življenjski cikel vozila. V drugih preizkusih mora baterija prenesti termični udar, kot se lahko pojavi pri vožnji skozi mrzlo vodo. V napravah za testiranje pogonskih baterij preizkušamo baterijske sisteme v različnih podnebnih razmerah (ob različnih temperaturah in stopnjah vlažnosti) z zahtevanim tokom polnjenja in praznjenja. Na koncu vsak sistem baterij razstavimo in preverimo njegovo stanje.

Kakšna je delitev tega dela znotraj koncerna?

Poleg testiranja baterijskih sistemov v Braunschweigu imamo tudi druge testne lokacije: center odličnosti v Salzgitterju preizkuša kakovost baterijskih celic, tehnični razvoj v Wolfsburgu pa celične module. Tako na primer zagotovimo, da lahko vsaka baterija dejansko omogoči največji doseg avtomobila. Programska oprema in krmilne enote se samodejno testirajo na tako imenovanih napravah za preizkušanje strojne opreme v zanki glede funkcionalnosti, varnosti, zanesljivosti in nemotene interakcije. Pri proizvodnji baterij se preverita delovanje in varnost vsake od njih, preden gre ta v tovarno in potem v vgradnjo.

Kako varna je elektronika?

Za baterijsko elektroniko veljajo najvišji varnostni standardi, kar jih obstaja v avtomobilski industriji. To pomeni, da se lahko napaka, pomembna za varnost, pojavi šele po sto milijonih obratovalnih ur. Če se zgodi prometna nesreča, elektronika izklopi baterijski pogonski sistem, tako da vozilo ne pride pod električno napetost, voznik in potniki pa so tudi v takšni izredni situaciji povsem varni.

Za baterijsko elektroniko veljajo najvišji varnostni standardi, kar jih obstaja v avtomobilski industriji.

Kakšni pa so še drugi varnostni elementi, če pride do nesreče?

Baterija je nameščena med osema avtomobila in je tako dobro zaščitena že z njegovo arhitekturo. To velja tako za popolnoma električna vozila kot tudi za priključne hibride. Če je trk izjemno hud, se baterijski sistem seveda še vedno lahko poškoduje, a varnostnih težav ne bi smelo biti. Ko se sproži zračna blazina, se baterijski sistem samodejno izklopi. Zaženete in napolnite ga lahko šele po varnostnem pregledu v delavnici. To pomeni, da je tukaj zagotovljena tudi največja možna varnost potnikov v avtomobilu.

In za konec: kateri avtomobil vozite?

Volkswagen Passata GTE. Hibridni pogon je zame trenutno odlična rešitev. V vsakdanjem življenju skoraj vse razdalje prevozim z zalogo elektrike v bateriji. Na daljših vožnjah uporabljam kombinacijo elektromotorja in bencinskega pogona. Pred kratkim sem dolil gorivo prvič po šestih tednih – celih petnajst litrov bencina.

Dr. Michal Bruna
Dr. Michal Bruna, vodja razvoja in testiranja elektronike v Centru za razvoj baterijskih sistemov Skupine Volkswagen v Braunschweigu.