trendi /

Zunaj okvirov

Razmišljanje o prihodnosti zahteva pogum in odločnost. A če si drzneš pogledati čez rob znanega, se megla dvomov in vprašanj razkadi, pred tabo pa se jasno izriše pot naprej. Kam se torej peljejo znamke Volkswagen, Audi, CUPRA, ŠKODA in Volkswagen Gospodarska vozila (ter mi z njimi)?

Zunaj okvirov

ID. AERO

Koncept ID. AERO v dobršni meri razkriva naslednje razvojne korake znamke Volkswagen in njene družine električno gnanih modelov.

Šesti član družine ID. je zasnovan na sodobni, zelo prilagodljivi hišni platformi za električna vozila MEB, ima kratke previse in dolgo medosno razdaljo, hkrati pa tudi veliko notranjo prostornost. Umešča se v zgornji srednji razred, izstopa pa z izrazito elegantno obliko, aerodinamično silhueto, s kupejevsko nazaj zapognjeno strešno linijo in z značilnimi svetlobnimi telesi, ki jih sestavljajo svetilne diode, spredaj seveda z žarometi z matrično tehnologijo IQ.Light LED in svetlobnim pasom med njimi. Sicer pa oblikovalski jezik jasno in nezamenljivo priča o pripadnosti družini ID.

Zdaj še konceptno vozilo je dolgo skoraj pet metrov, elegantne poteze in kupejevska silhueta pa prispevajo k odličnemu količniku zračnega upora, ki je le 0,23. K tej številki svoje dodajo tudi 22-palčna dvobarvna platišča v slogu turbine, ki so poravnana v ohišje koles. Namesto klasičnih kljuk na vratih pa so tu osvetljene površine, občutljive na dotik, ki še dodatno zmanjšajo upor.

ID. AERO ima zmogljivo litij-ionsko baterijo s kapaciteto 77 kilovatnih ur, ki zaradi učinkovitosti pogona in vrhunske aerodinamike omogoča doseg do 620 kilometrov (WLTP). Tudi pogonski sklop bo zelo verjetno sledil tehniki, ki jo je mogoče videti pri (zmogljivejših) modelih iz družine ID.

Serijska izvedba za Kitajsko naj bi se začela prodajati v drugi polovici leta 2023. Volkswagen istočasno načrtuje tudi začetek proizvodnje evropske serijske različice v tovarni v nemškem Emdnu. ID. AERO je razvit kot globalni model, zato izbira kitajskega trga za predpremiero in začetek prodaje ne more biti presenečenje. Pri Volkswagnu ga vidijo kot najobetavnejšega za prodajo električnih vozil na tem trgu, ki tradicionalno favorizira limuzinske verzije. Poleg tega želi Volkswagen postati vodilni dobavitelj trajnostnih avtomobilov na Kitajskem, saj naj bi bilo tam že leta 2030 vsako drugo prodano vozilo električno gnano.

SPHERE

Konceptna družina Sphere je popolna.

Nekateri modeli, ki so plod razmišljanj Audijevih strategov in oblikovalcev o premičnem življenjskem prostoru, kakršnega prinaša prihodnost osebne mobilnosti, so izjemno futuristično zasnovani in namenjeni bolj raziskovanju odziva kupcev, spet drugi so takšni, ki bi lahko (in tudi bodo) v nekoliko poenostavljeni obliki že kaj kmalu zapeljali na ceste. Gre pa tudi za predstavnike povsem različnih segmentov, s katerimi bi lahko pokrili res široko paleto želja kupcev. In kaj jim je skupno? Zmogljiv električni pogon in možnost robotizirane oziroma avtonomne vožnje različnih stopenj.

Konceptno vozilo activesphere

Zadnji, ki je razburkal javnost, je koncept kupejevskega križanca activesphere (na fotografiji zgoraj), ki ga za zdaj pri Audiju v polni podobi še skrivajo, predstavili pa naj bi ga v prihodnjem letu. Dostopne fotografije nakazujejo, da gre za velik avtomobil, morda celo v velikosti modela A7, s karoserijo, dvignjeno od tal, in z izrazitimi kolesnimi oboki, ki jih običajno povezujemo s poudarjeno športnostjo. Vse drugo pa je stvar ugibanj, tudi to, da gre morda za naslednika legendarnega kupeja TT.

Na povsem drugi strani ponudbe je model, za katerega je jasno, da je precej blizu svoji serijski podobi. Urbansphere (na fotografijah spodaj) je oblikovno bolj velikoprostorec kot križanec, čeprav je v podobi tega več kot 5,5 metra dolgega (in kar 1,78 metra visokega) avtomobila mogoče zaslediti poteze obeh (A8 je dobrih 30 centimetrov krajši). Da naj bi se s takimi dimenzijami uporabljal v urbanem okolju, je kar težko verjeti, toda Audijevi oblikovalci pravijo, da je šestsedežnik namenjen predvsem prenapolnjenim kitajskim mestom in cestam, kjer si potniki želijo zlasti – prostora. To bo tako nekakšen premijski shuttle z občutkom domačnosti, udobja in luksuza, ki pa je občudovalce našel tudi na drugih koncih sveta. Tehnično gre za zasnovo na novi platformi PPE, ki naj bi omogočala vgradnjo baterij z zmogljivostjo do 120 kilovatnih ur, sistemsko moč 295 kilovatov in doseg do 750 kilometrov (ter polnilno moč do 270 kilovatov).

Konceptno vozilo urbansphere
Konceptno vozilo urbansphere

Tudi grandsphere (na fotografiji zgoraj in desno), ki predstavlja sodoben pogled na veliko, udobno potovalno limuzino, je menda potrjen za serijsko proizvodnjo in bi lahko nakazoval svež pogled na zamenjavo za Audijev model A8, čeprav bosta oba vsaj nekaj časa hkrati na trgu. Električno gnani model izjemno aerodinamičnih potez je zamišljen na novi platformi PPE z 800 volti napetosti in močjo 530 kilovatov, v baterijskem modelu z zmogljivostjo 120 kilovatnih ur pa je dovolj zaloge energije za 750 kilometrov dosega. Časovnica predstavitve tega impozantnega, kar 5,35 metra dolgega vozila sicer še ni znana.

Konceptno vozilo grandsphere
Konceptno vozilo grandsphere
Konceptno vozilo skysphere

D28 Formentor e-HYBRID

CUPRA bo kmalu postala tudi sinonim za trajnostno mobilnost na vodi. Če to mlado znamko povezujete izključno s samosvojimi in zmogljivimi športnimi avtomobilskimi modeli, se vam to gotovo zdi nenavadno, a je vendarle res.

Ker je CUPRA doma v Barceloni, iz katere njeni oblikovalci in strategi črpajo navdih za vse svoje stvaritve, se zdi partnerstvo s tam razvito navtično industrijo popolnoma logična odločitev. Mlada in napredna znamka De Antonio v navtiki predstavlja podobno filozofijo kot CUPRA na cesti: izdeluje športne modele, ki jih odlikujejo samosvoje in prepoznavne oblike, premijska izdelava ter jasna namembnost. Štirim modelom se bo spomladi pridružil še nov. Gre za inovativen hibridni koncept pogona, zasnovan skupaj s strokovnjaki znamke CUPRA, model pa ima zveneče ime D28 Formentor e-HYBRID. To je pravzaprav povsem nova pogonska različica D28 Formentorja, ki sta ga podjetji predstavili že pred letom dni. Z razvojem hibridne različice De Antonio in CUPRA krepita svojo zavezanost inovacijam in napredku, ki prinašajo okolju prijaznejša vozila tako na kopnem kot na morju.

D28 Formentor e-HYBRID je osem metrov dolg dnevni gliser sodobnih, minimalističnih potez z ravnim premcem in široko krmo (za deset oseb), ki lahko pluje s pomočjo zmogljivega pogona s (skritima) zunajkrmnima motorjema ali pa uporablja dva premična e-motorja (vsak z največjo močjo petnajst kilovatov), ki se napajata iz litij-ionske baterije v dnu premca. Hibridni pogon tako omogoča povsem brezemisijsko vožnjo s hitrostjo od šest do osem vozlov, zaloga energije pa zadostuje za dvanajst navtičnih milj plovbe (dobrih 22 kilometrov ali dve uri delovanja). Gre torej predvsem za plutje pred marino in v njej, na okoljsko občutljivih območjih, v obalnem pasu, skratka povsod tam, kjer se zahteva bistveno tišja plovba brez izpustov ali je vsaj zaželena.

Hibridna tehnologija pa sicer ne omejuje bolj dinamičnih ambicij plovila. Z dvema zunajkrmnima motorjema s sistemsko močjo 294 kilovatov (400 konjskih moči), ki sta skrita na premcu, lahko D28 Formentor e-HYBRID razvije končno hitrost do štirideset vozlov.

Poleg zanimivega dizajna je tu še znana grafensko siva barvna kombinacija trupa (iz palete barv znamke CUPRA), medtem ko na palubi prevladujeta obloga iz sintetične tikovine in sivo oblazinjenje. Vsekakor gre za sodoben videz, ki ga nadgrajujejo tudi številne podrobnosti in bakreni barvni vložki, znani iz modelov CUPRA.

VISION 7S

ŠKODA začenja nov, ambicioznejši cikel razvoja, podkrepljen s svežimi oblikovalskimi smernicami, vključno z novim logotipom. Koncept VISION 7S je utelešenje vseh teh novosti.

VISION 7S v marsičem spominja na križanca med skoraj izumrlimi velikoprostorci in sodobnimi športnimi terenci. Nov koncept je zanimiv tudi zato, ker v svoji sodobni zgodovini ŠKODA še ni imela avtomobila v petmetrskem razredu, v katerega bo sodil VISION 7S – ko bo do leta 2026 prišel do faze serijskega modela.

VISION 7S je zasnovan na prilagodljivi platformi za električna vozila MEB, naj bi pa že imel zmogljivejši baterijski paket s kapaciteto 89 kilovatnih ur. Ta bo omogočal doseg več kot 600 kilometrov in hitro polnjenje z močjo do 200 kilovatov.

V sedemsedežniku so sedeži razporejeni v prilagodljivi zasnovi 2 + 2 + 2, sedmi sedež pa je vpet v osrednjo konzolo med drugo in tretjo vrsto – gre za prostor za otroški sedež oziroma lupinico. Ta je tako na najvarnejšem mestu v avtomobilu. Darežljivo prostornost notranjosti zagotavljajo dobri trije metri medosne razdalje.

VISION 7S potnikom omogoča dve različni konfiguraciji notranjosti. Vrtljivi osrednji zaslon na dotik (14,6 palca) in pomični elementi poskrbijo za ustrezen ambient v dveh različnih situacijah – med vožnjo ali sproščanjem (recimo med polnjenjem). Volanski obroč je na zgornji in spodnji strani raven ter tako omogoča prost pogled na 8,8-palčni digitalni zaslon kombiniranega instrumenta pred voznikom. Za najpomembnejše vozne funkcije so na voljo ločeni vrtljivi haptični regulatorji na dnu osrednje konzole pod vrtljivim zaslonom (ta je med vožnjo v pokončnem položaju), ki imajo za boljšo orientacijo poudarke v bleščeče oranžni barvi.

Uporabljeni materiali so večinoma reciklirani, usnja v avtomobilu ni več, ravno tako ne kroma, dno pa je narejeno iz novega materiala, za katerega so uporabili kar gumo iz odpadnih pnevmatik. Seveda so tudi pri tem modelu razvili številne nove Simply Clever rešitve. Potniki bodo našli magnetne površine pod lebdečo sredinsko konzolo, kjer je mogoče varno pritrditi kovinske steklenice s pijačo ali pribor za prvo pomoč. VISION 7S ima tudi praktične nahrbtnike, ki so magnetno pričvrščeni na sedežna naslonjala.

Potniki v drugi in tretji vrsti lahko svoje pametne naprave magnetno pritrdijo na naslonjala sedežev pred seboj, kar jim omogoča optimalno gledanje. Interaktivne površine z barvnimi podlagami, ki svetijo skozi blago, so integrirane v vratne plošče. Močna bleščeče oranžna svetloba na primer kaže na kljuke vrat, skrite v spodnjem delu panela, medtem ko modra in rdeča luč vizualizirata temperaturne spremembe klimatske naprave. Na blago je mogoče pisati tudi s prstom, kar bo razveselilo predvsem otroke.